Rynek Infrastruktury
Oferty cenowe dla tego odcinka drogi ekspresowej S5 złożyło sześciu wykonawców. Poza Astaldi był to Dragados (648,427 mln zł), konsorcjum Mota-Engil (608,347 mln zł), konsorcjum Salini, Todini Costruzzioni Generali i Export-Pribex (642,942 mln zł), konsorcjum Heilit+Woerner i Budimex (607,447 mln zł) i konsorcjum Aldesa (703, 548 mln zł). Astaldi zaoferowało, że wykona zadanie w ciągu 30 miesięcy i dało 10-letnią gwarancję jakości na roboty objęte przedmiotem zamówienia.
Przedmiotem zamówienia jest budowa około 19 km drogi ekspresowej o przekroju 2x2, z rezerwą terenu pod trzeci pas ruchu. Na tym odcinku pojawią się dwa węzły drogowe – Trzebnica i Kryniczno, ponadto, rozbudowany zostanie węzeł Widawa.
Do zadań wykonawcy będzie należała również przebudowa istniejących dróg w zakresie kolizji z drogą ekspresową, budowa dróg wewnętrznych i technologicznych oraz budowa dziesięciu obiektów mostowych w ciągu trasy S5, w tym mostu nad doliną Widawy o długości około 750 m.
Zanim wykonawca przystąpi do robót budowlanych, będzie musiał opracować dokumentację projektową, w tym dokona ewentualnych zmian/optymalizacji rozwiązań przyjętych w projekcie budowlanym budowy trasy S5 z Korzeńska do węzła Widawa, opracowanego przez BPB DiM Transprojekt Warszawa.